Shopping cart

    Subtotal $0.00

    View cartCheckout

    Sigorta Uygunluk Belgesi

    • Home
    • Sigorta Uygunluk Belgesi
    Hızlı Menü
    Dikey Navigasyon Menüsü

    SİGORTA VE UYGUNLUK BELGESİ

    5684 sayılı Sigortacılık Kanunu (Resmi Gazete: 14.06.2007 tarih, 26552 sayı) ile Sigorta Acenteliği Yönetmeliği (Resmi Gazete: 22.04.2014 tarih, 28980 sayı) yürürlüğe girmiştir.

    Söz konusu kanun ve yönetmelik çerçevesinde, sigortacılık işlemlerini yürütme yetkisi Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından görevlendirilmiş Odalara devredilmiştir. Uygulamalarla ilgili olarak ortaya çıkan sorunlar için Hazine Müsteşarlığı’nın 2014/8 numaralı genelgesi yayınlanmıştır.

    Sigorta acentesi üyelerimizin, öncelikle yukarıda açıklanan yönetmelik ve genelge hükümlerini bilmesi gerekmektedir. Konuyla ilgili olarak TOBB ‘un bünyesinde kurulan Sigorta Müdürlüğü’nün www.sigorta.org.tr web adresinde gerekli ve ayrıntılı açıklama da mevcuttur.

    GERÇEK VE TÜZEL KİŞİ SİGORTA ACENTELERİNİN  UYGUNLUK BAŞVURUSUNDA İZLEMESİ GEREKEN YÖNTEM:
    1. Kahramanmaraş Ticaret Sicil Memurluğu’nda tescil ve ilanı yapılmış, unvanı mevzuata uygun Gerçek veya Tüzel Kişilik mevcut olmalıdır. ( X SİGORTA ARACILIK HİZ. LTD. ŞTİ , X SİGORTA ACENTELİĞİ HİZ.LTD.ŞTİ veya A.Ş )
    2. www.sigorta.org.tr web sitesinden (TOBB-AEKS) levhaya kaydın ilk aşaması olan sigorta acente başvuru işlemi online yapılmaktadır.
    3. Bu işlemin akabinde belirtmiş olduğunuz e-mail hesabınıza levha kayıt no’su gelecek ve Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası’na başvuru yapmanız hususu bildirilecektir.
    4. En kısa sürede  Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası sigorta işlemleri  birimine istenilen belgelerle başvuru yapılmalıdır.
    5. Başvuru ile birlikte Asgari Fiziki Şartlar Tetkik ücretleri, Oda veznesine yatırılması talep edilecektir.
    6. Sigorta İşlemleri Birimi sunduğunuz belgeleri inceler, şartların oluşması halinde levha kaydı başvurunuz kabul edilir. Eksik belge sunulması halinde belgeler teslim alınmaz. Bu sebeple üyelerimizin işlem yapacak Birim personeli ile iletişim içersinde olması tavsiye edilir.
    7. Başvurunuz alındıktan hemen sonra, Birimimiz personeli Asgari Fiziki Şartların Tetkiki için firmanızı ziyaret ederek rapor hazırlayacaktır. Bu inceleme, Sigorta Acenteleri İcra Komitesinin belirlediği kriterlere göre yapılmaktadır. Raporun olumlu olmaması halinde levha kaydı başvurunuz kabul edilemeyecektir.
    8. Firmanın levha kaydı başvurusu onaylanması ile birlikte başvurunuz online olarak Odalar Birliği’ne iletilecektir. TOBB Sigortacılık Müdürlüğü tarafından belge incelemesi yapılmaz. Yapılan inceleme TOBB-AEKS başvurunuzdaki bilgiler (Şirket Ortakları, Teknik Personel, Unvan vb.) ile Birimimizin onay verdiği hususların onay için gereken şartları taşıyıp taşımadığı yönündedir.
    9. İÇ YÖNERGE İLE SINIRLI YETKİLİ ATANAN ACENTE MÜDÜRÜNDE ARANAN ŞART İç yönerge ile sınırlı yetkili atanacak olan acente müdürü “5684 sayılı sigortacılık kanunu uyarınca yapılacak olan iş ve işlemlerden münferiden yetkili” olması gerekmektedir. Münferit yetkiye sahip olmayan acente müdürünün onayı 2016/27 sayılı Genelgenin 5/1 maddesi gereğince onaylanmamaktadır.
    10. Başka faaliyet yasağı: Kanunun 23 üncü maddesinin onuncu fıkrasında geçen başka faaliyet yasağı, yalnızca acentelik faaliyeti yürütülen ticari işletme ile sınırlıdır. Bu kapsamda, acentelik faaliyeti yürütülecek ticari işletmede; sigortacılık iş ve işlemleri ile sigortacılıkla bağlantılı diğer aracılık faaliyetleri dışındaki bir işle iştigal edilmesi mümkün değildir.

      Sigortacılıkla bağlantılı diğer aracılık faaliyetleri; sigorta sözleşmesinin uzantısı olabilecek ve sigorta sözleşmelerinin hazırlanması, uygulanması ve sona ermesi aşamalarını tamamlayıcı nitelikteki diğer aracılık işlemleridir. Trafik takip işlemleri, fatura ödemelerine aracılık edilmesi vb. işler sigortacılıkla bağlantılı diğer aracılık faaliyetleri kapsamında değerlendirilmez

    11. TOBB tarafından onaylanan başvurunuz online Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğüne gönderilir. Genel Müdürlük incelemesi TOBB incelemesiyle aynı şekilde yapılır.
    12. Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün onayı şirketinizin sigorta acentesi uygunluk belgesi aldığı anlamına gelir. Ancak, bu işlem sonrası TOBB’nin banka hesabına levha kayıt ücreti yatırılır.
    13. Yatırılan ücretin kayıtlara geçmesi ile birlikte şirketiniz Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün levhaya kayıtlı acenteler listesinde görülecektir.
    14. Sigorta acenteniz bir sigorta şirketi/leri ile acentelik sözleşmesi yapma hakkına bundan böyle sahip olacaktır. Ancak, levha kaydını takiben altı ay içersinde bir sigorta şirketiyle acentelik sözleşmesi kurulmaz ise levha kaydınızın silinmesi yasal bir gerekliliktir.
    15. Sigorta Acenteleri şirketleri ile ilgili her türlü değişiklik ve yenilikleri (Ortaklık yapısı, teknik personel, adres, unvan vb.) 10 iş günü içinde Birimimize yazılı olarak bildirmekle mükelleftirler.
    16. Uygunluk belgesi başvurunuzu www.sigorta.org.tr web sitesinden Gerçek ve Tüzel Kişi sigorta acenteleri uygunluk belgesi başvuru sorgulama ekranından  takip edebilirsiniz.

    SİGORTA ACENTE BAŞVURU EVRAK VE DİLEKÇELERİ

    SİGORTA EKSPERLERİ BAŞVURU EVRAK VE DİLEKÇELERİ