Shopping cart

    Subtotal $0.00

    View cartCheckout

    Sicil Müdürlüğü

    • Home
    • Sicil Müdürlüğü
    Hızlı Menü

    TİCARET SİCİLİ MÜDÜRLÜĞÜ

    Müdürlük, il merkezindeki ticaret ve sanayi odaları veya ticaret odalarında faaliyet gösterecek şekilde Bakanlık tarafından kurulur. Bakanlık il merkezleri dışındaki odalarda da müdürlük kurabilir. İlimizde Afşin ve Elbistan ilçelerinde ayrı müdürlük bulunmaktadır. Ayrıca oda yönetim kurulunun teklifi ve Bakanlığın onayı ile müdürlüğe bağlı şubeler ve temsilcilikler kurulabilir.

    İlimizin Onikişubat, Dulkadiroğlu, Andırın, Çağlayancerit, Göksun, Türkoğlu, Pazarcık ilçeleri Müdürlüğümüz işlem çevresi içerisindedir

    Müdürlük; müdür, müdür yardımcıları ve diğer personelden oluşur. Tescil işlemleri müdür, müdür yardımcısı ve diğer personel arasından atanacak olan tescile yetkili personel tarafından 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümlerine, Ticaret Sicili Yönetmeliğine, tebliğler ve genelgelere göre yapılır.

    ÖNEMLİ NOT

    * KURULUŞ, BİRLEŞME, BÖLÜNME VE TÜR DEĞİŞİKLİĞİ işlemleri ile ilgili ön inceleme yapılabilmesi için, talep numarası ve bu sayılan işlemlere ilişkin kararları/belgeleri kahramanmarastsm@gmail.com adresine mail attıktan sonra Müdürlüğümüzden ya da 03442353220/138 no’lu telefondan randevu almanız gerekmektedir.

    * Yukarıda sayılan işlemler harici karar incelemesi yapılmayacak olup, Tescil yaptıracak üyelerimizin, şirket yetkilisi adına e-devlet şifresi ile MERSİS girişi yapmaları, MERSİS programından müracaat tamamlandığını gösterir talep numarası ve tescil için gerekli evraklarla Müdürlüğümüze 13:00-16:00 saatleri arasında bizzat gelinmesi durumunda tescil işlemi gerçekleştirilecektir. Yeni şirket kuruluşu ve tür değişikliği işlemlerinde mutlaka randevu alınması gerekmektedir.

    * Ticaret Sicil işlemleri için gereken tüm işlemlerin listesini, örnek evraklarını ve doldurulmaya hazır boş MS-Word belgelerini ilgili işlem bölümlerinde bulabilirsiniz.

    * 01.03.2022 Tarihinden itibaren Ticaret Sicili Müdürlüğüne imza beyananmesi vermesi gereken gerçek kişilerden yeni kimlik kartı olanların imza beyannameleri İle görevi kabul yazıları MERSİS sistemi üzerinden elektronik ortamda temin edileceğinden ayrıca görev kabul yazısı ve imza beyannamesi vermesine gerek bulunmamaktadır. (6102 sayılı kanun 40. Maddesi gereğince)

    Yeni Kimlik Kartı sahibi olmayan yetkililer imza beyannamesi ve görevi kabul yazısını eski usulde vermeye devam edecektir.

    Yeni uygulamalara ilişkin yardım dokümanlarına, https://mersis.ticaret.gov.tr/Portal/Home/Index ana sayfasında yer alan “Kullanım Klavuzu > Dijital İmza Beyanı İşlemleri” adımları ya da MERSİS’e kullanıcı girişi yapıldıktan sonra sağ üst kısımda yer alan “Yardım – Videolar > Dijital İmza İşlemleri” adımları takip edilerek ulaşılması mümkün bulunmaktadır.