Shopping cart

    Subtotal $0.00

    View cartCheckout

    İstenen Evraklar – İktisadi İşletme Açılışı

    • Home
    • İstenen Evraklar – İktisadi İşletme Açılışı
    Hızlı Menü

    * KURULUŞ, BİRLEŞME, BÖLÜNME VE TÜR DEĞİŞİKLİĞİ işlemleri ile ilgili talep numarası ve kararları/belgeleri tsm46@hotmail.com adresine mail attıktan sonra Müdürlüğümüzden randevu almanız gerekmektedir.

    * Yukarıda sayılan işlemler harici karar incelemesi yapılmayacak olup, Tescil yaptıracak üyelerimizin, şirket yetkilisi adına e-devlet şifresi ile MERSİS girişi yapmaları, MERSİS programından müracaat tamamlandığını gösterir talep numarası ve tescil için gerekli evraklarla Müdürlüğümüze 13:00-16:00 saatleri arasında bizzat gelinmesi durumunda tescil işlemi gerçekleştirilecektir.

    *01.03.2022 Tarihinden itibaren Ticaret Sicili Müdürlüğüne imza beyananmesi vermesi gereken gerçek kişilerden yeni kimlik kartı olanların imza beyannameleri İle görevi kabul yazıları MERSİS sistemi üzerinden elektronik ortamda temin edileceğinden ayrıca görev kabul yazısı ve imza beyannamesi vermesine gerek bulunmamaktadır. (6102 sayılı kanun 40. Maddesi gereğince)
    Yeni Kimlik Kartı sahibi olmayan yetkililer imza beyannamesi ve görevi kabul yazısını eski usulde vermeye devam edecektir.
    Yeni uygulamalara ilişkin yardım dokümanlarına, https://mersis.gtb.gov.tr/Portal/Home/Index ana sayfasında yer alan “Kullanım Klavuzu – Dijital İmza Beyanı İşlemleri” adımları ya da MERSİS’e kullanıcı girişi yapıldıktan sonra sağ üst kısımda yer alan “Yardım – Videolar – Dijital İmza İşlemleri” adımları takip edilerek ulaşılması mümkün bulunmaktadır.

    * Sicil işlemleri için gereken tüm işlemlerin listesini, örnek evraklarını ve doldurulmaya hazır boş MS-Word belgelerini aşağıda bulabilirsiniz.

    =========================================================================================================================

    İKTİSADİ İŞLETMELERİN KURULUŞ İŞLEMLERİ

     

      1. Mersis Değişiklik Başvurusu ( https://mersis.gtb.gov.tr/ )
      2. Dernek Tüzüğünün / Vakıf senedininaslı veya noter onaylı örneği (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)
      3. Derneğin faaliyette olduğunu / Vakfın tüzel kişiliğinin devam ettiğini gösteren resmi belge( 1 adet asıl – 1 adet fotokopi)
      4. Derneğin / Vakfın bir ticari işletme kurulabilmesi için resmi bir makamın iznine veya onayına bağlı olduğu hallerde, bu izin veya onaya ilişkin belge (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)
      5. İktisadi İşletmenin açılışına dair kararı alan organın; görev süresinin dolmadığını teyit eden; en son seçim veya atamayla ilgili noter onaylı yetkili organ/genel kurul kararı(1 asıl – 1 fotokopi),
      6. İktisadi İşletme Açılış Kararı Noter Tasdikli (2 Asıl + 1 Fotokopi) (İlgili Kurul Defterine yapıştırılarak tasdik yapılması gerekmektedir) (ÖRNEK BELGE)
      7. Yetkililer İçin İktisadi İşletme unvanı altında yetkili adına düzenlenmiş Tescil Talepnamesi (2 Asıl) (Ticaret Sicili Müdürlüklerince yapılmaktadır) (Yetkililerin nüfus cüzdan aslı ile müracaat etmesi gerekmektedir)
      8. Dernek/VakfınVergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)
      9. İktisadi İşletme için potansiyel vergi numarasını gösteren Vergi Dairesi Görüntüleme Belgesi (1 adet asıl-1 adet fotokopi)
      10. Bilgi Güncelleme Formu (ÖRNEK BELGE)