Shopping cart

    Subtotal $0.00

    View cartCheckout

    • Home
    • Genel
    • KMTSO’DA KÜRESEL MARKALARLA SÜRDÜRÜLEBİLİR TEKSTİL KONUŞULDU

    KMTSO’DA KÜRESEL MARKALARLA SÜRDÜRÜLEBİLİR TEKSTİL KONUŞULDU

    Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi
    Odası (KMTSO) ve 43 ülkede 2 bin 300’den fazla hazır giyim mağazasına sahip H&M
    (Hennes&Mauritz), işbirliği imkanlarını geliştirmek için “Tekstilde
    Sürdürülebilirlik ve Yeni Dönem Stratejiler" konulu program düzenledi.

    Sanayileşmenin hız kazanmasıyla
    birlikte kaynakların tüketimi ve atık üretimi hızla artıyor. Pek çok ülke
    gerekli önlemleri şimdiden almak için “sürdürülebilirlik” kavramına önem
    vermeye başladı. Tüm modern endüstrilerde olduğu gibi, sürdürülebilirlik, Kahramanmaraş’ta
    tekstil üreticilerinin de önemli gündem konularından birisi olarak
    değerlendiriliyor.

    Bu konuda büyük alıcı firmaların
    stratejik yaklaşımının üreticilere aktarılması için video konferans yöntemiyle
    yapılan toplantıya, KMTSO Başkanı Şahin Balcıoğlu, İstanbul Tekstil ve
    Hammaddeleri İhracatçılar Birliği (İTHİB) Başkanı Ahmet Öksüz, KMTSO Yönetim
    Kurulu Üyesi Ertuğrul Tanrıverdi, TOBB Kahramanmaraş Genç Girişimciler Kurulu
    Başkanı Aykut Balcıoğlu, H&M Avrupa Bölgesi Sürdürülebilirlik Yöneticisi
    Hülya Sevindik Özyiğit ve çok sayıda tekstil ve hazır giyim şirket temsilcileri
    katıldı.

    Programın açılış konuşmasını yapan KMTSO
    Başkanı Şahin Balcıoğlu, Kahramanmaraş ekonomisi ve tekstil sektörü hakkında
    bilgi vererek şehrin ekonomik büyüklüğünün 31 milyar TL olduğunu ve bunun
    içerisinde sanayinin payının %40 seviyesinde bulunduğunu söyledi. Balcıoğlu
    şöyle konuştu: “Kentte en büyük endüstri konumunda bulunan tekstil sektöründe
    yılda 720 bin ton iplik, 475 milyon metre dokuma kumaş, 244 milyon metre denim,
    300 bin ton örme kumaş ve 46 milyon parça konfeksiyon üretimi yapılıyor. Türkiye’de
    İplikte %36, dokuma kumaşta %15, denim kumaşta %30, örme kumaşta %15 paya
    sahibiz. Bir milyar dolar ihracatımızın %70’i tekstil ve hazır giyim sektöründe
    gerçekleştiriliyor.”

    Kahramanmaraş’ın pandemiye rağmen
    istihdamını yükselten nadir kentler arasında yer aldığını ifade eden Balcıoğlu,
    tekstil ve hazır giyimde sürdürülebilirlik ilkesi kapsamında çevreye saygılı
    giysiler, yenilenebilir enerji tüketimi, su kullanımının azaltılması ana
    hedefleri ile üretim yapıldığının altını çizdi.

    Balcıoğlu, “Organik pamuk, Better
    Cotton ve geri dönüştürülmüş elyaf gibi daha sürdürülebilir hammaddeler bu
    konuda bir başlangıç. Sürdürülebilir Gelecek ilkesi ile tekstil ve hazır
    giyimde enerjimizi yenilenebilir kaynaklardan elde ediyoruz. Susuz boyama
    makineleri, su kullanımını minimuma indiren, çevreye zarar vermeyen ve maliyeti
    düşüren özelliklere sahip teknolojilerin tekstil terbiyesine adaptasyonu en
    önemli gündemimizi oluşturuyor.” dedi.

    Enerji kurulu gücünde Kahramanmaraş’ın
    hidrolik, güneş ve rüzgar alanlarında özel sektör yatırımları ile yenilenebilir
    enerjide gücünün yükseldiğini bildiren Balcıoğlu, “Enerjimizi yenilenebilir
    kaynaklardan üretiyoruz. 

    Balcıoğlu konuşmasını şöyle
    sürdürdü: “Kahramanmaraşlı tekstilciler Türkiye’de bir ilke imza atarak, Better
    Cotton üretimini başlattılar. Kahramanmaraş’ta 45 tekstil üreticisi firmanın
    Better Cotton hesabı mevcut. Türkiye’den en çok Better Cotton alımı yapan 10
    firmadan üçü Kahramanmaraş’ta bulunmaktadır. 2020 Sezonu lisanslanan tahmini
    Better Cotton üretim rakamlarına göre Türkiye’de iyi pamuk yetiştirilen 7 ilden
    biri Kahramanmaraş’tır. Bu yıl, yaklaşık 400 ha. alanda 2 bin tondan fazla
    kütlü pamuk üretimi gerçekleştirilmiştir. Cotton Made in Africa sertifikasyon
    programına Kahramanmaraş damgası vuruldu. Amacı, Afrika’daki küçük çiftçilerin
    yaşam ve çalışma koşullarını iyileştirmek ve çevreyi korumak için bağış yerine
    ticaret yoluyla insanlara yardım etmek olan Cotton Made in Africa sertifikasyon
    programına Kahramanmaraş damgası vurulmuştur. Türkiye’den üye 19 firma yer
    almakta ve bunların 6’sı Kahramanmaraşlı üreticilerdir.”

    Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi
    Odası olarak büyük ölçekli 2 sürdürülebilirlik projesi yürüttüklerini ifade
    eden Balcıoğlu, Tekstil Katı Geri Dönüşümü ve Simbiyoz Merkezi Projesi
    kapsamında, tekstil sektöründe oluşan atıkların ekonomiye kazandırılması ve
    diğer sektörlerce hammadde olarak kullanılacağını söyledi. Tasarım Merkezi
    Projesi kapsamında ise sürdürülebilir tasarım mantığının ürünlere aktarımı ile
    hem bölgedeki firmalara ciddi bir farkındalık oluşturulacağını hem de rekabet
    gücünün artırılacağını bildirdi.

    Kentte, kalite ve sosyal uygunluk
    standartlarının başarıyla yerine getirildiğinin altını çizen Balcıoğlu şunları
    kaydetti. “Kahramanmaraş’ta tekstil sektöründe faaliyet gösteren, ulusal ve
    uluslararası ölçekli değerli markaların önde gelen tedarikçileri arasında yer
    alan 60’tan fazla üreticimiz, bağımsız sertifikasyon kuruluşlarınca denetim ve
    gözetimine tabi olup kalite ve sosyal uygunluk standartlarını başarıyla yerine
    getirmektedir.
    Rejenere ipliklerde Kahramanmaraş’ta yoğun şekilde üretim
    gerçekleştirilmektedir. Tekstil atıklarının uzun yıllardır geri kazanımı
    yapıldığı Kahramanmaraş lisanslı elyaf geri kazanım yatırımlarına devam ediyor.
    Kurulu tesislerimiz ve devam eden projelerimizle Kahramanmaraş bu alanda da
    öncü illerden birisidir.”

    Dünyanın alternatif enerji
    kaynaklarına yöneldiği bu dönemde, alternatif enerji kaynakları içinde yer alan
    atıl ısının geri kazanımını yaparak işletmelerde kullandıklarını anımsatan
    Balcıoğlu, su kaynaklarını daha tasarruflu kullanmak adına boyamada
    geliştirilen prosesler sayesinde tüketimde %40’a varan su tasarrufu
    sağlandığını açıkladı.

    Kahramanmaraş’ta tekstil sektöründe
    izlenebilir ve sürdürülebilir elyaflar kullanıldığını vurgulayan KMTSO Başkanı
    Şahin Balcıoğlu, “Tekstil ve moda endüstrisinde son yıllarda önem kazanan
    sürdürülebilirlik ve şeffaflık stratejileri doğrultusunda Kahramanmaraş tekstil
    üreticileri tüm tedarik ve üretim süreçlerinde daha sürdürülebilir,
    izlenebilir, çevre dostu hammadde/ürün kullanma ilkesi ile hareket etmektedir. Kahramanmaraş’ta
    tekstil üreticileri doğal elyaf kullanımını azaltarak çevreye daha saygılı,
    daha insan odaklı bir üretim yapısı sergilemektedir.” diye konuştu.   

    Programa video konferansla katılan İTHİB
    Başkanı Ahmet Öksüz, Türkiye’nin tekstil ve hammaddeleri ihracatının %5’ini, denim
    kumaş ihracatının %13’ünü, iplik ihracatının ise %8’ini Kahramanmaraş’ın gerçekleştirdiğini
    söyledi.

    Öksüz konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkiye’nin
    en büyük 5. tekstil ve hammaddeleri ihracatçısı konumundaki Kahramanmaraş ile
    H&M işbirliğinde, sektörümüzün sürdürülebilirlik vizyonunu birlikte
    değerlendiriyor olmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Her zaman büyük bir gururla
    altını çiziyoruz. Sektörümüz, hazır giyim sektörü ile birlikte     341 Milyar TL’lik üretim değeri ve 1 milyonun
    üzerinde istihdamla, imalat sanayiinde birinci sırada. 26 milyar doların
    üzerinde ihracatla, Türkiye’nin ihracatında ikinci sırada yer alıyor. Dünya’nın
    en büyük 6., AB’nin en büyük 3. ihracatçısıyız. Yalnız tekstilde 2.’yiz. AB’ye;
    ev tekstil, dokuma kumaş, denim kumaş ve iplik sektörlerimizde; AB’nin ithalat
    birim fiyatından daha yüksek bir katma değerle ihracat gerçekleştiriyoruz. Türkiye
    geneli ihracatımız dünyadan %0,9 oranında pay almaktayken, sektörümüz, dünyadan
    %3, AB’den ise %15,4 pay alıyor. Ancak, rekabetçiliğin hızla arttığı günümüzde,
    küresel gücümüzü daha da artırabilmek için yeni başarı hikayeleri yaratmak
    zorundayız. Çünkü bugün sektörümüzde bir katma değer unsuru olan, döngüsel
    ekonomi, susuz tekstiller, geri dönüşüm, sosyal uygunluk kriterlerine uyum, çevre
    gibi sürdürülebilirliğe ilişkin tüm konular, çok yakın gelecekte sektörümüzün
    küresel markalara ihracat gerçekleştirebilmesi için bir zorunluluk olacaktır.”

    Bugün birçok küresel markanın 2025
    yılına kadar tedarik edecekleri tüm tekstil ürünlerinin sürdürülebilirlik
    standartlarına sahip olma zorunluluğu getirdiğini ifade eden Öksüz, “En büyük
    ihracat pazarımız AB ise 2050 yılı itibariyle karbon – nötr bir kıta olma
    yönündeki hedefi doğrultusunda, Avrupa Yeşil Mutabakatını (European Green Deal)
    açıklamıştır. Yeşil Mutabakat kapsamında sınırda karbon düzenlemesi
    mekanizmasından en fazla etkilenecek sektörlerin başında tekstil ve hazır giyim
    sektörümüz gelmektedir. Yani yakın gelecekte, ürünün kalitesi, artık ne kadar
    sürdürülebilir olduğu ile ölçülecek.” diye konuştu.

    İTHİB olarak İHKİB ile birlikte AB
    Yeşil Mutabakatı çerçevesi kapsamında, AB kaynaklı IPA III projesini hayata
    geçirmek üzere bir çalışma yürüttüklerini anlatan Öksüz, “Hazırladığımız proje
    ile birlikte, sektörümüzdeki karbon ayak izini azaltmayı hedefliyoruz. Bununla
    birlikte kumaş tasarım yarışmamızdan fuarlarımıza her etkinliğimizi
    sürdürülebilirlik teması üzerine kurguluyoruz. Ayrıca Bakanlığımızdan
    sektörümüzün sürdürülebilirlik politikaları üzerinde ayrı bir destek
    mekanizması oluşturması için girişimlerde bulunuyoruz. Gerçekleştirdiğimiz
    çalışmalarla, sürdürülebilirlik, izlenebilirlik, şeffaflık, geri dönüşüm ve
    döngüsel ekonomi gibi kavramları sektörümüzde tabana yaymayı, ihracatta öncü
    olduğumuz gibi, sürdürülebilirlik konusunda da öncü olmayı hedefliyoruz. Dolayısıyla
    sektörümüzde sürdürülebilirlik konusuna yönelik her türlü girişimi destekliyor,
    bugün yoğun katılımlarınızla gerçekleşen konferansımızı ayrıca önemsiyoruz.” dedi.

    H&M Avrupa Bölgesi
    Sürdürülebilirlik Yöneticisi Hülya Sevindik Özyiğit ise katılımcılara detaylı
    bilgi içeren bir sunum yaptı. Özyiğit, “Değerli bilgi paylaşımları için çok
    teşekkür ederim. Çok önemli bilgiler paylaşıldığını düşünüyorum ve gördüğüm,
    çok sevindirici olan birazdan sizlerle paylaşacak olduğum, aslında H&M
    sürdürülebilirlik stratejisinde de bahsedilen tüm noktalarda çok uyumlu, çok
    paralel çalışmaların hali hazırda başlamış olduğunu ve çok iyi bir noktada
    olduğunu da görmüş olduk. Zor bir yıldı 2020 yılı ama her zorluk beraberinde
    olumlu sonuçlar da doğurur düşüncesiyle, öncelikle herkesin sağlığının iyi
    olduğunu ve zor geçtiğiniz bugünlerden en kısa sürede, en olumlu şekilde
    çıkabilmeyi ümit ederek sunuma başlamak istiyorum. Öncelikle yapacağım sunumda
    H&M Grup markalarından oluşuyor ve genelde H&M ön planda. Çok eski,
    1947 yılına dayanan bir geçmişi olduğu için. Ancak özellikle sunumda
    bahsedeceğim stratejinin H&M ve diğer tüm grup şirketlerinin ortak
    stratejisi olduğunu, her markanın kendi müşterisinin, kendi DNA’sı ve marka
    DNA’sı doğrultusunda farklılaşmak ile beraber temel prensipler de stratejide
    ortak olduğunu belirtmek isterim.” şeklinde konuştu. 

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *