Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Balduk, Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı heyeti ile birlikte yapılan değerlendirme toplantısında "Kahramanmaraş hedefleri olan bir sanayi kentidir."dedi.
Türkiye’de yatırım yapılmasını özendirmeye yönelik, yatırım destek ve tanıtım stratejilerini belirlemek amacıyla kurulan Başbakanlık Türkiye Yatırım, Destek ve Tanıtım Ajansı heyeti incelemelerde bulunmak üzere Kahramanmaraş’a geldi. Ajansın Başkan Vekili Can Levent Seçkin başkanlığında 5 kişilik heyet, şehir gezisi ve protokol ziyaretlerinin ardından KMTSO Meclis Salonu’nda Kahramanmaraş protokolü ve işadamlarıyla bir araya geldi. Toplantıda KMTSO Genel Sekreter Yardımcısı Eyyup Ozan, bir sunum yaparak kent ekonomisi hakkında bilgi verdi. Vali Yardımcısı Hüseyin Kürşat Kırbıyık ise Kahramanmaraş Tek Adımda Yatırım (MARTAY) ofisi hakkında katılımcılara bir sunum yaptı.
Burada yapılan değerlendirme toplantısında konuşan KMTSO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Balduk, Kahramanmaraş’ın önünde hedefleri olan bir kent olduğunun altını çizerken, hedeflere ulaşmak için Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nın katkı sağlamasından memnuniyet duyacaklarını ifade etti. Kahramanmaraş’ın 2010 yılında Türkiye’nin sanayi üretimi açısından en gelişmiş 10 ili arasına girmesi için çaba sarf ettiklerini vurgulayan Balduk, kentin sanayi çeşitliliği ve ihracatın artması için yabancı yatırımcıya ihtiyacı olduğunu belirtti. Balduk, "Kahramanmaraş, 2007 yılında 333 milyon dolarlık ihracat gerçekletirdi. 2008 yılı projeksiyonu 400 milyon dolar. Önümüzdeki yıllarda ihracatı 1 milyar dolara çıkartmayı hedefliyoruz. Bunu mevcut tekstil sektörüyle yakalamamız çok zor görünüyor. Bunun için sanayi çeşitliliğini arttırmak, alternatif sektörleri devre sokmak durumundayız. Bunda da tarım ve yer altı kaynakları başta geliyor. Ayrıca Kahramanmaraş sanayide enerjisi tüketimi bakımından 2007 yılında 16’cı sırada yer aldı. Bu yıl 13. sıraya yükseldi. 2009 yılında ilk 10 il arasına girmeyi hedefliyoruz. Yine 2010 yılında hizmet sektörünü katmadan sadece sanayi ve enerji alanındaki üretim bakımından oluşacak makro büyüme ile Kahramanmaraş’ın gelişmiş ilk 10 il arasına girmesini hedefliyoruz. Bu hedeflere ulaşmaya yönelik çalışmalarımız sürüyor. Sayın Valimiz ve rektörümüzden her türlü desteği görüyoruz. Umarım hedeflerimize ulaşırız. Bu konuda Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nın da yardımı olursa bundan büyük memnuniyet duyarız. Yüzde 99’u yerli yatırım olan Kahramanmaraş’ta sanayi çeşitliliği ve ihracatı arttırmak açısından yabancı yatırıma ihtiyaç var."şeklinde konuştu.
Kahramanmaraş’ta müteşebbis bir neslin olduğuna dikkat çeken Balduk, "Kahramanmaraş müteşebbis insanların yaşadığı bir şehir. Son 3 yılda yaptığı 2 milyar doları aşan yatırımla ülkede en fazla yatırım yapan illerin başında geliyor. Türkiye’de mevduatın yatırıma dönüşme oranı yüzde 62,9 iken bu oran Kahramanmaraş’ta yüzde 110.9’tur. Bu kentte müteşebbis bir ruhun oluştuğunun en önemli göstergesidir. Türkiye’de bu tip şehirleri arttırmak, desteklemek bence devletin ana görevi olmalıdır. Sanayicilik kültürünü almış, sanayileşmiş, dünya pazarlarını tanımış şehirlere özel bir önem verilmesi gerektiğini düşünüyorum."dedi.
Daha sonra söz alan Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkan Vekili Can Levent Seçkin, Kahramanmaraş’ın gelişmiş ve çok güzel bir şehir olduğunu söyledi. Kahramanmaraş’a en son 1996 yılından geldiğini belirten Seçkin, geçen 12 yıl sonrasında şehri daha da gelişmiş olarak gördüğünü ve hayran kaldığını kaydetti. Seçkin, kentin bu gelişmesinde katkıda bulunanlara teşekkür etti.
Konuşmasına ajansın çalışmaları hakkında bilgiler vererek devam eden Seçkin, 30 kişilik bir uzman ekiple yurt içi ve yurt dışında kapsamlı bir tanıtım çalışma yürüttüklerini söyledi. Seçkin, Ajansın doğrudan Başbakan’a bağlı olduğunu ve Başbakan’a düzenli olarak bilgi verdiklerini anlattı. Seçkin, "Amacımız ülkemize yapılacak yatırımları teşvik etmek, yatırımlara destek vermek ve Türkiye’nin yatırım ortamını dünyaya tanıtmaktır. Her ay ortalama 10-15 ülkeyi geziyoruz. Bu ülkelerde tanıtımlar yapıyoruz, yatırım potansiyelini anlatıyoruz Türkiye’yi de karış karış geziyoruz. Edindiğimiz bilgileri iç ve dış yatırımcılarla paylaşıyoruz."dedi.
"Yabancı yatırımcı" yerine "global yatırımcı" ifadesini tercih ettiklerini belirten Seçkin, Türkiye’nin rekabet gücünün arttırılabilmesi ve global yatırımcıların Türkiye’yi seçmesi için, iyi bir tanıtıma ve bürokrasinin en aza indirilmesi gerektiğini dile getirdi. Son yıllarda Türkiye’nin yatırım potansiyelinin giderek arttığına işaret eden Seçkin, doğrudan yabancı yatırımı 1 milyar dolardan 22 milyar dolara çıktığını sözlerine ekledi.
Toplantının sonunda KMTSO Başkanı Balduk, ziyaretin anısına Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkan Vekili Can Levent Seçkin’e, Maraş işi ceviz oyma sandık hediye etti.