Shopping cart

    Subtotal $0.00

    View cartCheckout

    • Home
    • Genel
    • Konfeksiyon Sektörümüz, Stratejik İş Planı Konusunda Bilgilendi

    Konfeksiyon Sektörümüz, Stratejik İş Planı Konusunda Bilgilendi

    GTZ Yabancı Uzmanlarından Dr Ceaser Arpes: "Avrupa Birliği ülkeleri, ucuz mal değil, kaliteli mal talep ediyor. Terminin de kısa olması açısından Türkiye çok şanslı ve bu avantajını iyi kullanmalı."

    Türkiye Cumhuriyeti ile Almanya Federal Cumhuriyeti arasında yapılan protokol neticesinde yürütülen "Anadolu’da Ekonominin Desteklenmesi Projesi", İlimizde Çelik Mutfak Eşyası, Kırmızı Biber ve Konfeksiyon Sektörlerinde Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası, Alman Teknik İşbirliği Kurumu (GTZ) ve KOSGEB işbirliği ile çalışmalarına devam etmektedir.

    26 Mayıs 2006 Cuma Günü, GTZ Çelik Sektörü Eğitimleri Çerçevesinde, "Stratejik İş Planı" konulu eğitim, KMTSO Meclis Başkanı Şahin Balcıoğlu’nun başkanlığında gerçekleşti.
    KMTSO Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen seminere, GTZ Yabancı Uzmanlarından Dr. Ceaser Arpes ile ABİGEM danışmanlarından ve aynı zamanda İKADA Danışmanlık Yönetici Ortağı Bahri Sanver Aydın, eğitmen olarak katıldı.

    Eğitimde, İş yaşamında çağdaş yaklaşımlardan stratejik iş planı, stratejik iş planlamasındaki yeni metodların konfeksiyondaki önemi ve büyüme stratejileri konuları hakkında bilgi verildi.
    Açılış konuşmasını gerçekleştiren Dr. Ceaser Arpes, konfeksiyon sektörünün yaşadığı sıkıntılara değinerek, "Eskiden konfeksiyon üretimi yapan firmalar, yılda iki koleksiyon hazırlarken, şu anda neredeyse ayda bir koleksiyon hazırlıyorlar. Bu durumda, sürece uyum sağlamak gerekiyor. Ayrıca, Avrupa Birliği ülkeleri, ucuz mal değil, kaliteli mal talep ediyor. Terminin de kısa olması açısından Türkiye çok şanslı ve bu avantajını iyi kullanmalı." dedi.

    Bahri Aydın, Stratejik İş Yönetimini, "Örgütün, gelecekte varmak istediği hedeflere ve bunlara yönelik rotalarına ilişkin bir dizi karar ve eylemdir. Hem bilim, hem de sanattır. Kantitatif karar verme tekniklerinin yanı sıra, sezgi ve yaratıcı düşünce ile de yakından ilgilidir. " şeklinde tanımladı.

    Aydın, "Stratejik İş Yaklaşımı, İşletmenin özellikleri, çalışanların özellikleri, pazarın özellikleri, rakiplerin özellikleri, çevre özellikleri, yönetimin özellikleri ve finansal özelliklerin bilinmesinden geçer. Öncelikle, ‘Ben kimim, ne olmak istiyorum, ne olmak istiyordum, neden istediğimden farklıyım, ne yapmasaydım bu farklılıklar olmazdı?’ sorularını kendimize soracağız ve bu soruların cevaplarını düşüneceğiz. Daha sonra, nerede olduğumuzu çıkaracağız, nereye varmak istediğimizi belirleyeceğiz, nasıl ulaşacağımızı oluşturacağız ve bu işler kaça yapılır bakacağız. Bir sonraki aşamada, pazar planı hazırlayacağız, iş planı hazırlayacağız, yani geleceği hayal edeceğiz." dedi.

    Eğitimde ayrıca, şu konulara da değinildi:
    * Kurumsal misyon, vizyon ve hedeflerin belirlenmesi,
    * Kurumsal üst seviye iş süreçleri ve fonksiyonların belirlenmesi,
    * Süreçlerin iş akışlarının çıkartılması,
    * Hedeflenen yapıya göre gereksinimlerinin tespit edilmesi
    * Hedeflenen yapıya göre iş modeli ve sistem mimarisinin oluşturulması,
    * Hedeflenen yapıya göre organizasyonun gözden geçirilmesi ve iyileştirme önerilerinin oluşturulması,
    * Hedef yapıya uygun gereksinimlerin aşamalı yol haritasının çıkarılması,
    * Kurumsal iş hedeflerine uygun kısa, orta ve uzun dönem stratejik planın oluşturulması
    * İşin mali boyutu; Maliyet, üretim ve yönetim sistemlerinin oluşturulması
    * İşletmenin tahmini satış planı,
    * Sunum bölgesi; sunum bölgesindeki müşteri kitlesi; kitlenin talep özellikleri
    * Hedeflenen sunum bölgesindeki rakipler; özellikleri
    * Ürün ya da hizmetlerin satış bedelleri
    * Swot Analizi, Örgüt açısından güçlü ve zayıf yanlar; Pazar açısından tehditler ve fırsatlar

    Seminere, seçilmiş 8 firma katılımcılarının yanı sıra, konuyla ilgilenen şirket yöneticileri, personelleri ve danışman şirketlerin temsilcileri katıldı.

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *