Bilindiği gibi Ticaret ve Sanayi Odası, KOSGEB ve Alman Teknik İşbirliği Kurumu (GTZ) ile birlikte yürütülen Anadolu’da Ekonominin Desteklenmesi Projesi, 2003 Mart ayından bu yana devam etmektedir. Yerel ve yabancı uzmanların desteği ile yürütülen çalışmalarda, Kahramanmaraş’ta konfeksiyon, kırmızı biber ve çelik mutfak eşyası sektörlerimizde faaliyet gösteren KOBİ’lerin ürünlerini ulusal ve uluslararası piyasalarda pazarlayabilmeleri, üretim kalitesini yükseltip kalitede standardizasyon oluşturmaları, sağlıklı büyüme yöntemlerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca, Proje kapsamında tüm sektörlerimize yönelik faaliyetler de bulunmaktadır.
10 Nisan 2006 Pazartesi günü, GTZ uzmanlarından ve aynı zamanda Etik Tasarım Danışmanlık Eğitim Şirketi ortaklarından Nihat ANGİ, "Elektronik Ticaret ve Web’de Mağaza Açmak" konulu bir seminer verdi.
KMTSO Meclis Başkanı Şahin Balcıoğlu’nun başkanlığında Ticaret ve Sanayi Odası Toplantı Salonu’nda yapılan seminere katılım çok yoğun oldu.
"e-iş ve e-ticaret"
Eğitmen Nihat Angi:"İnternet, ticaret ve diğer işletme faaliyetleri için işletmeye güç katan, beceri kazandıran ortamlar sunuyor. Çok hızlı yaygınlaşıyor. Her geçen gün, daha fazla işletme, tüketici, devlet kurumu elektronik ortamda buluşuyor. Elektronik ortamda gerçekleştirilen işlem hacmi hızlı bir ivmeyle artıyor. İşlem hacminin büyük bölümünün ise işletmeler arasında olacağı tahmin ediliyor." dedi.
Angi, e-ticaretin tanımını şu şekilde yaptı: "e-ticaret; ürünlerin, servisin, bilginin ve paranın değişiminin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi, alışveriş odaklı bir işlemin, internet ortamında gerçekleştirilmesidir. Bir alım satım işlemini ifade etmektedir. Herkese açık olan ağ üzerinden yapılan ticari bir faaliyettir. Bu çerçevede e-ticaret, şu eylemleri kapsayan bir süreç olarak tanımlanmaktadır (OECD tarafından 1997);
* Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi,
* Firmaların elektronik ortamda buluşması,
* Ödeme sürecinin yerine getirilmesi,
* Taahhüdün yerine getirilmesi, mal veya hizmetin müşteriye teslimi,
* Satış sonrası bakım, destek, vb. hizmetlerin temin edilmesi."
Angi, e-ticaret sunumunda ayrıca şu ana başlıklara değindi:
* Yeni ekonomiden kaynaklanan değişimin işletmelere yansımasını görmek,
* e-ticaret, e-iş, e-işletme kavramlarını anlamak,
* Neden e-ticaret?
* e-ticaretin geleceği ve stratejik önemi
* e-ticaret süreci içinde yeni pazarlama stratejileri
* e-ticarette taraflar kimler? Yeni fırsatlar ve stratejiler neler?
* e-ticaretin işletme ve yönetim becerilerine etkisi ve katkısı
* Kanıtlanmış web mağazası işletme modelleri * E ticaret teknolojisi; elektronik ortamda para akışı nasıl oluyor?, İnternet ve e-ticaret uygulamaları-web siteleri
* e-ticarette güvenlik
* e-ticarette fırsatlar, tehditler, güçlü yönlerimiz ve zayıf yönlerimiz
* Yeni ekonomi ve Dünya Ticaretindeki değişim
* e-ekonomiden kaynaklanan değişimin işletmelere yansıması
* e – ticaret, e – iş nedir? Aralarındaki farklar neler?
* e – ticarette ilgili taraflar (b2b, b2c)
* e-ticarette tarafların iletişim sağladıkları ağlar.
Web’te Mağaza Açmak
Nihat Angi, ayrıca "Web’de Mağaza Açmak" konulu bir sunum da gerçekleştirdi. Angi, eğitimin amacını şu şekilde açıkladı: "Yapılmakta olan iş, başkalarına tanıtılamadığı sürece ticarileşemiyor. Günümüzde başkaları ise, artık dünyanın her yerinde yaşayan ve malımızı satınalma olasılığı olanlar, yani potansiyel müşteriler. Yapılan işi onlara tanıtmanın en ucuz yollarından biri ise tanıtımı web üzerinden yapmak. Bu yol artık yalnızca ucuz değil, aynı zamanda da kolay. Bir çok girişimci işe, bir web sitesine sahip olmak ile başlıyor. Bu eğitim, sanal mağazanın oluşturulması, ve tanıtımı yanında, reklam verme, satış ve nakliye, diğer satıcılardan dersler, güvenlik, mağazanın işletilmesi ve büyütülmesi, rekabet ve rekabetin aşılmasını da içermekte."
Angi konuşmasını şu şekilde sürdürdü: "Online bir mağazanın nasıl oluşturulacağını ve yönetileceğini görmeden önce, bunu neden yapmamız gerektiğini bilmemiz gerekir. Bu eğitimde, bu soruya yanıt verecek ve web üzerinde satış yapan firmaların nasıl ayakta kaldıklarını ve büyüdüklerini göreceğiz. Aynı zamanda, insanların neden online alışveriş yaptıklarını ya da yapmadıklarını, bu konuda gelecekte beklentilerinin ne olduğunu öğreneceğiz. Ayrıca kanıtlanmış web mağazası işletme modellerini tanıtacağız." dedi.
Angi, "Web’de Mağaza Açmak" konulu sunumunda ayrıca şu ana başlıklara yer verdi:
* Sık Sorulan Sorular (SSS); Diğer satıcılar ve dersler, Online Mağaza Pazarı ve olanaklar, Web Mağazası İşletme Modelleri
* Online Mağazanın Açılması; İsim seçimi ve çalışma yeri; mekan, Ticari bir hesap açmak ve Kredi Kartı işlemleri, Web barındırma(hosting), doğru yazılımın seçimi
* Mağaza Stokları; Ürün sağlamak, stok risklerini en aza indirmek, Satılacak mallar ve internetteki popülerliği, Satış içeriğinin uygun maliyetle oluşturulması
* Tanıtım, Müşterinin Bulunması (Online müşteriler), Forum ve topluluklar, posta listeleri kullanmak, Müşteri edinmek için diğer yollar
* Arama Motorları ve Etik Kurallar
Eğitim, soru cevapla devam etti.
Nihat Angi, eğitimine şu sloganla son verdi: "Ticari başarı kazanmış olmak tek başına yeterli değildir. Bundan öte bir şey gerekir. Bizim için bundan öte olan ise, daha güzel bir dünyadır…"