Sayın Üyemiz

Dünyada sayıları 12 bini bulan ticaret ve sanayi odaları, iş dünyasının en büyük global temsilcisi konumu ve apolitik yapısıyla üyelerinin daha üretken olmasını, birbirleri ile işbirliğini ve rekabet yeteneklerini kuvvetlendirmeyi amaçlayan kurumlardır.

Türk özel sektörünün global ölçekte rekabetçiliğini geliştirmesi ve AB ile entegrasyonu Türkiye’nin en politik meselelerinden birisidir. Artık Türk işletmeleri, geleneksel yönetim modelinden bilgi tabanlı yönetim modeline geçişi sağlamak zorundadır.

Özel sektörün gelişimini teşvik etmek, şirketlerin kapasitelerini artırmak, 5174 sayılı Kanun kapsamında sayılan hizmetleri sunmak amacıyla kurulan Türk ticaret ve sanayi odaları özel sektörün dünya ve AB’ne uyum kabiliyetinin tesisi konusunda çok önemli bir misyona sahiptir.

1926 yılında kurulan Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası, 7900 üyeye hizmet veren, her yıl yaklaşık 1000 yeni üyenin giriş yaptığı büyük bir mesleki kuruluştur. Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası’nın ana politikası, tabandan yukarı doğru bilgi akışı ile oluşmakta ve bu da kamuoyu farkındalığını ve temsil kabiliyetini güçlendirmektedir. Kahramanmaraş 1000’e yakın üretici şirketiyle; tekstil, metal sanayii, elektrik üretiminde, çimento ve kağıt sektöründe Türkiye üretiminde ciddi bir paya sahip olup, son 10 yılda 5,5 milyar dolar özel sektör yatırımı yapmış, 130 bin kişilik istihdamı, 5 milyar dolar sanayi üretimi ve 2 milyar dolar dış ticaret hacmine ulaşmıştır.

Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası, şehrimizin bugünkü ekonomik performansını sürdürülebilir kılmak, sanayiden tarıma, ihracattan turizm sektörüne tüm potansiyeli harekete geçirmek için tüm gücüyle çalışmaktadır. Sanayide uzmanlaşma ile birlikte yeni sektörlerin, yeni sanayi alanlarının, yeni pazarların ve inovasyon kapasitesinin artırılması politikası çerçevesinde; üyelerin sorunlarının ve taleplerinin meslek komitelerinde ve Meclis toplantılarında somutlaştırılarak, Yönetim kurulunca politika ve stratejiye dönüştürülerek icraatların gerçekleştirilmesi ve projelerin hayata geçirilmesi şeklinde işleyen bir çalışma sistemi kurulmuştur. Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası’nın ana stratejisi üç ana kategoride incelenmektedir;

  • Kent Rekabetçiliğine Katkı
  • Özel Sektörün Temsili
  • Özel Sektörün Geliştirilmesi

Bu itibarla, Stratejik Planımız rekabet, temsil ve kentsel gelişim konularına odaklanan bir yapıya sahip olacak ve eylemlerimize yansıyacaktır. Bu çalışmanın, tüm bilgi kullanıcılarına ve politika yapıcılarına yararlı olmasını, şehrimizin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkı sağlamasını diliyorum.

Saygılarımla

Serdar ZABUN
Yönetim Kurulu Başkanı